Z900-RS serie

maxresdefault

         Kawasaki Z900RS serie

Als merk met een bijzonder hoge emotionele betrokkenheid in de motorwereld, heeft Kawasaki op de Tokyo Motor Show van 2017 een nieuwe motor onthuld die de stijl en passie van zijn iconische Z1 Super Four 900 uit 1972 oproept.
Al maanden werd er volop gespeculeerd rond deze langverwachte motor. De nieuwe Z900 Retro Sport is een supermoderne motor met de stijlelementen van de legendarische Z1.

In 1972 zette de Z1 niet alleen Kawasaki definitief op de kaart, maar legde ook de basis voor
hi-performance motoren in het algemeen.

De stijlvolle motor is bijzonder hoogwaardig
afgewerkt en met veel liefde voor detail ontworpen. Eyecatcher is de prachtige ‘teardrop shaped tank’, bijna identiek aan die van de Z1. Het frame is geheel nieuw en ontworpen om een ideale rijpositie te
creëren en de slanke vorm van de tank te behouden. Het motorblok heeft koelvinnen op de cilinders voor een traditionele luchtgekoelde uitstraling.
De gegoten velgen hebben de look van klassieke spaakwielen. Qua geluid is uitgebreid onderzoek uitgevoerd om een perfect uitlaatgeluid te creëren, passend bij de reputatie en uitstraling van de Z900RS.

De ronde LED-koplamp en het ovale ontwerp van het LED-achterlicht zijn visueel vrijwel identiek aan het
origineel en zijn een eerbetoon aan de Z1. Ook de
moderne instrumentatie op het stuur van de motor lijkt op het origineel maar heeft als aanvulling een modern
multifunctioneel LCD -display.
Zowel het kleurenschema als het lettertype van de
badges zijn afgeleid van de Z1.
De Z900RS is een succesvolle mix van zowel het
verleden, het heden als de toekomst
Technologie
Net als de klassieke Z1 is de RS voorzien van een 900cc viercilinderblok. De motor heeft een fantastische balans tussen vermogen en
perfecte handling met veel koppel bij weinig toeren. De ontspannen rijhouding van de Z900RS draagt bij aan het gevoel van controle en comfort onder alle rijomstandigheden. De Z900RS is voorzien van de modernste technologie zoals; Traction Control (KTRC), verschillende rijmodi en een vederlichte assisted slipperclutch. Radiaal gemonteerde remklauwen zorgen hiernaast voor optimale remprestaties.

De Z900RS maakte zijn internationale debuut op de Tokyo Motor Show op 25 oktober 2017; een nieuw opwindend hoofdstuk in de rijke Z-historie voor Kawasaki!
De spirit van een legende uit de jaren '70 – de ultiem coole Kawasaki Z1 - vind je terug in de nieuwe Z900RS.

Throu Spirit
Met een naadloze mix van Z1-geïnspireerde stylingelementen en modern vakmanschap - van de iconische druppelvormige brandstoftank tot het innovatieve ovale LED-achterlicht - biedt de Z900RS tijdloze looks met een voortreffelijke aandacht voor detail en een uitstekende pasvorm en afwerking die resulteert in een zeer hoogwaardige uitstraling.

Motorblok en uitlaat
Eenvoudig, overzichtelijk motorontwerp Bij een naked bike is de motor een belangrijk stylingelement en met zijn eenvoudige, overzichtelijke ontwerp draagt ​​de motor bij aan de aanwezigheid van de Z900RS.

Zorgvuldig overwogen uitlaatvorm,
constructie, materiaal en afwerking Bij het ontwerpen van het uitlaatsysteem werden meer dan 20 variaties overwogen alvorens tot het uiteindelijke ontwerp te komen, een die de aanwezigheid van de In-Line Four-motor benadrukt.

Gegoten wielen & Teardrop Tank

Spaakwielen
Originele gegoten wielen hebben platte spaken die zijn ontworpen om eruit te zien als klassieke spaakwielen.

Iconische Teardrop Tank
Het middelpunt van het ontwerp van de Z900RS, de prachtige traanbrandstoftank die doet denken aan de Z1

Dual-Dial instrumentatie met multifunctionele LCD

Analoge snelheidsmeter en toerenteller wijzerplaten worden aangevuld met een multifunctioneel LCD-scherm, dat retro-look combineert met moderne functionaliteit.
Het LCD-scherm heeft een gemakkelijk te lezen, negatief (witte letters op een zwarte achtergrond) display. Kogelvormige wijzerplaten zijn een passend tintje voor een retro sportmodel, terwijl een spindel afwerking op de wijzerplaten bijdraagt ​​aan hun hoogwaardige ontwerp.

 

Z900 RS & Z900RS Café

ZR900-C & ZR900E Café uitvoering

Type motor

Vloeistofgekoelde, 4-cilinder 4-takt lijnmotor

Cilinderinhoud (cm3)

948 cm³

Boring x Slag

73,4 x 56 mm

Compressieverhouding

10.8:1

Kleppensysteem

DOHC, 16 kleppen

Brandstofsysteem

Brandstofinjectie: Ø 36 mm x 4 met hulp gasklep

Start systeem

Elektrisch

Smering

Geforceerde smering, wet sump

Type frame

Trellis frame, hoogwaardig staal

Spoor

98 mm

Veerweg voor / achter

120 mm / 140 mm

Band, voor /achter

120/70ZR17 M/C (58W) / 180/55ZR17 M/C (73W)

L x B x H

2.100 x 865 (café 845mm.)  x 1.150 mm (café 1190 mm.)

Wielbasis / Grondspeling

1.470 mm / 130 mm

Zithoogte / liter Brandstof

835 mm (café 820mm.) / 17 liter

Rijklaar gewicht

215 kg (Café uitvoering 216)

Maximum vermogen

82 kW {111 PK} / 8.500 tpm

Maximum koppel

98,5 N•m {10 kgf•m} / 6.500 tpm

Transmissie

6 versnellingen

Eindaandrijving

Gesloten ketting

Remmen, voor

Dubbele semi-zwevende 300 mm remschijven. Remklauw: Duaal radiaal gemonteerd, 4 zuigers tegenover elkaar

Remmen, achter

Enkele 250 mm remschijf. Remklauw: Enkele zuiger

Vering, voor

41 mm omgekeerde voorvork met uitgaande en compressie demping en instelbare veervoorspanning

Vering, achter

Horizontale Back-link, gas gevulde cilinder met uitgaande demping en instelbare veervoorspanning

Throu Spirit
Met een naadloze mix van Z1-geïnspireerde stylingelementen en modern vakmanschap - van de iconische druppelvormige brandstoftank tot het innovatieve ovale LED-achterlicht - biedt de Z900RS tijdloze looks met een voortreffelijke aandacht voor detail en een uitstekende pasvorm en afwerking die resulteert in een zeer hoogwaardige uitstraling.

Motorblok en uitlaat
Eenvoudig, overzichtelijk motorontwerp Bij een naked bike is de motor een belangrijk stylingelement en met zijn eenvoudige, overzichtelijke ontwerp draagt ​​de motor bij aan de aanwezigheid van de Z900RS.

Zorgvuldig overwogen uitlaatvorm,
constructie, materiaal en afwerking Bij het ontwerpen van het uitlaatsysteem werden meer dan 20 variaties overwogen alvorens tot het uiteindelijke ontwerp te komen, een die de aanwezigheid van de In-Line Four-motor benadrukt.

Gegoten wielen & Teardrop Tank

Spaakwielen
Originele gegoten wielen hebben platte spaken die zijn ontworpen om eruit te zien als klassieke spaakwielen.

Iconische Teardrop Tank
Het middelpunt van het ontwerp van de Z900RS, de prachtige traanbrandstoftank die doet denken aan de Z1

Dual-Dial instrumentatie met multifunctionele LCD

Analoge snelheidsmeter en toerenteller wijzerplaten worden aangevuld met een multifunctioneel LCD-scherm, dat retro-look combineert met moderne functionaliteit.
Het LCD-scherm heeft een gemakkelijk te lezen, negatief (witte letters op een zwarte achtergrond) display. Kogelvormige wijzerplaten zijn een passend tintje voor een retro sportmodel, terwijl een spindel afwerking op de wijzerplaten bijdraagt ​​aan hun hoogwaardige ontwerp.

Z1-geïnspireerde Duck tail  en led-achterlicht
Het vloeiende ontwerp van de Duck tail  is geïnspireerd op de Duck tail  van de Z1.
Ronde LED-koplamp. Een mix van retro en moderne ontwerpen, de grote ø170 mm LED-koplamp werpt een helder, wit licht voor een geweldig nachtzicht.


KRACHT

STERKE, Soepele IN-LINE VIER MOTOR
Zoals de Z1 heeft de Z900RS een 948cc in line vier motorconfiguratie.
Die inerentieel een groot evenwicht is van vermogen en beheersbaarheid. Afstellen van focusen op het lage middenbereik. Revs gebouwd op een gemeten, maar zeer bepaalde manier, geeft de rider een gevoel van verbinding tussen gas en achterwiel.

KTRC (Kawasaki TRaction Control)
De Z900RS draagt bij aan herzorging van de rijder en is uitgerust met het geavanceerde Kawasaki rider– ondersteuningstechnologie. KTRC kenmerkt tweemodi die een ruim bereik van rijcondities behalen, die een verbeterde Sport rijprestaties of gemoedrust bieden om met vertrouwen over slippervlakken te kunnen rijden. Rijders kunnen dit systeem uitschakelen


Assist & slipper koppeling
Race geïnspireerde koppel technologie biedt een veel lichter gevoel aan de hendel en een terugkoppelbeperkende funcie die helpt achterwiel hop te voorkomen bij downdhifting.

Radiaal gemonteerde voorremmen

Vooraan worden ø300 mm remschijven (effectieve diameter: ø267 mm) vastgehouden door tegenover elkaar geplaatste radiaal gemonteerde monobloc remklauwen met 4 zuigers.

De monobloc -remklauwen vooraan bieden een stevige eerste aanraking, het niveau van de remkracht is zeer eenvoudig te controleren en de algehele remprestaties zijn uitstekend. De machinaal bewerkte monobloc-remklauwen zijn voorzien van een alumiet coating en zijn lasergeëtst met een Kawasaki-logo, wat bijdraagt ​​aan de hoogwaardige sportieve looks van de fiets.

Radiale pomp

De hoofdremcilinder met radiale pomp draagt ​​ook bij aan de uitstekende controle en het gevoel van de remklauwen. Voor extra remzekerheid is ABS een standaardfunctie op de Z900RS.

Lichtgewicht Trellis Frame

Als aanvulling op een licht totaalgewicht (merkbaar zodra de fiets van de zijstandaard wordt getild), werden de stijfheid van het frame en de afstemming van de chassisgeometrie geselecteerd voor een lichte, natuurlijke wegligging. Net als de motor reageert het chassis voorspelbaar op de input van de rijder en gaat het zonder weerstand waar de rijder heen wil. In overeenstemming met het karakter van een retro sportmodel is de houding van de Z900RS minder voorwaarts gericht dan de Z900.

Kawasaki getuned uitlaatgeluid

Hoewel Kawasaki In-Line Four-motoren historisch bekend staan ​​om hun geweldig klinkende uitlaten, is dit de eerste keer dat Kawasaki geluidsonderzoek heeft gedaan om de ideale uitlaatgeluid van een model te creëren. Ontworpen om de reactie van de rijder op te wekken, was de geluidsafstemming gericht op het eerste gebrul van de motor tot leven, stationair en rijden op lage snelheid waar de rijder het beste kan genieten van het diepe gerommel van de uitlaat.

Z900-RS Café uitvoering

Naast het standaard Z900RS model is er ook een speciaal café-racer-achtig model verkrijgbaar,
die de rijders een tweede manier biedt om te genieten van het rijke vintage motorfietsleven van een retro -sportmodel.
De Z900RS CAFE is voorzien van een Stuurkuipje; zwart cafe-racer  (Drop Style) stuur, een eigen unieke zadel; originele kleuren en striping.

Kenmerken die uniek zijn voor de Z900RS CAFE zijn onder meer:
- Café -Racer- Stuurkuipje
- Zwart (drop-style) stuur
- Café Racer- zadel (zithoogte valt tussen het ERGO-FIT
  hoge en lage zadel)
- Geborstelde afwerking van de geluiddemper
- Originele kleur stelling en striping. 

 

De verschillen tussen de jaargangen, zoals wijzigingen, kleuren en prijzen.

 

ZR900-CJF 2018 Model met ABS Systeem.
Geleverd in de kleuren :
1– Candy Tone Brown /  Candy Tone Orange

2-  Metallic Spark Black.

3- Metallic Matte Covert Green / Flat Ebony

Verkocht voor:
De Zwarte uitvoerring        12.999,- .
De Groene uitvoerring      13.199,- .
De Bruine uitvoerring        13.299,- .

Frame nummers beginnen bij ZR900CJF –000001

De Performance kit bestaat dit jaar uit een Carbon Akrapovic uitlaat,
Engine sliders en tankpad. Voor 899,- extra.


ZR900-CKF 2019 Model met ABS Systeem.

Geleverd in de kleuren :
1– Candy Tone Brown /  Candy Tone Orange.

2- Metallic Spark Black.

3- Metallic Matte Covert Green / Flat Ebony

Verkocht voor:
De Zwarte uitvoerring        12.999,- .
De Groene uitvoerring      13.199,- .
De Bruine uitvoerring        13.299,- .

Frame nummers beginnen bij ZR900CKF –0200001

De Performance kit bestaat dit jaar uit een Carbon Akrapovic uitlaat,
Engine sliders en tankpad. Voor 899,- extra.


ZR900-CLF 2020 Model met ABS Systeem.

Geleverd in de kleuren :
1– New Metallic Green

2- Metallic Graphite Gray.

3- Metallic Diablo Black.

Verkocht voor:
De Zwarte uitvoerring        13.099,- .
De Grijze uitvoerring         13.299,- .
De Groene uitvoerring      13.399,- .

Frame nummers beginnen bij ZR900CKF –0370001

De Performance kit bestaat dit jaar uit een Titanium Akrapovic uitlaat,
Engine sliders en tankpad. Voor 899,- extra.


ZR900-EJF 2018 Model met ABS Systeem.

Geleverd in de kleur :
1– Vintage Lime Green.

Verkocht voor:
De Groene uitvoering      13.499,- .

Frame nummers beginnen bij ZR900EJF –00001

De Performance kit bestaat dit jaar uit een Carbon  Akrapovic uitlaat,
Engine sliders en tankpad. Voor 899,- extra


ZR900-EKF 2019 Model met ABS Systeem.

Geleverd in de kleur :
1– Metallic Graphic Gray

2– Stormwolk blue (Australisch model)

Verkocht voor:  13.499,- .

Frame nummers beginnen bij
ZR900EKF –020001

De Performance kit bestaat dit jaar uit
een Carbon  Akrapovic uitlaat,
Engine sliders en tankpad. Voor 899,- extra.


ZR900-ELF 2020 Model met ABS Systeem.

Geleverd in de kleur :
1– Vintage Lime Green / Ebony.

2– Pearl storm Gray (Australisch model).

Verkocht voor: 13.599,- .
Frame nummers beginnen bij
ZR900ELF –037001

De Performance kit bestaat dit jaar uit
een Titanium  Akrapovic uitlaat,
Engine sliders en tankpad.
Voor 899,- extra.

Deel via: