New Z900 serie

z900 01

The New Zed 900 Serie.
Even een beetje geschiedenis.

2004 Kawasaki komt met de Z750

En schreef hier over :
Kawasaki presenteert een  nieuwe manier om van start te gaan.
De smaakvolle Z750 is een middelgewicht.
Naked sport motor, die Trendy is en stijl heeft. Kawasaki biedt u een uitstekend presenterend blok in een dito frame, een nieuw fris design. Een absolute leider in zijn klasse.
De Z750 is klaar om samen met u in Aktie te komen.
Deze Z750 heeft een vloeistofgekoelde viercilinder 16kleps blok met 748 cc.
Zes versnellingen en 195kg drooggewicht.
En volgens opgaven geeft dit blok 81kW ofwel 110pk.

2013 Kawasaki komt met de Z800.


Kawasaki schreef:
Ongetemde Z-Power.
Na de uiterst populaire Z750 presenteert Kawasaki nu trots zijn nieuwste model in de Z-serie.
Veertig jaar na de introductie van de allereerste Z, markeert de Z800 de overgang naar een nieuwe, agressieve designrichting voor de ‘Z’-familie. Terwijl het design van zijn populaire voorganger nog als enigszins ingetogen kan worden beschouwd, kregen de Z800-ontwerpers de vrije hand om het ‘Z’-gevoel bij deze nieuwe middenklasser sterker tot leven te brengen. De technici kregen op dezelfde manier alle vrijheid bij het ontwikkelen van de motor en het rijwielgedeelte. Met zijn toegenomen cilinderinhoud en verbeterde rijwielgedeelte biedt de Z800 nog meer rijplezier en opwindende rijprestaties waarmee hij anderen moeiteloos in de schaduw stelt.
Deze Z800 heeft een vloeistofgekoelde viercilinder 16kleps blok met 806 cc. Zes versnellingen en 229 kg Rijklaar gewicht.
En volgens opgaven geeft dit blok 83kW ofwel 113pk.

2017 Kawasaki komt met de Z900.

Kawasaki schreef:
EVENWICHT VAN VERMOGEN EN HANTERING

Kawasaki is er lang van overtuigd geweest dat Supernaked - modellen meer moeten zijn dan supersport

machines ontdaan van hun volledig kuipwerk.
Ontworpen met Sugomi * - prestaties voor maximaal rijplezier.
De nieuwe Z900 heeft een 948 cm3 In-Line Four-motor

een geheel nieuw ultralicht frame. De keuze voor een 900cc-klasse In-Line Four was geen ongeluk; elke draai van het gas wordt beloond met een scherpe, soepele respons en opwindende acceleratie.
Maar hoewel de motor opwindender wordt, des te hoger de toeren klimmen, zijn soepele vermogensafgifte maakt het extreem beheersbaar.
Het lichtgewicht chassis biedt dezelfde dualiteit; behendig hanteren leent zich voor pittig sportief rijden,
terwijl het lichte gewicht en de lage zithoogte van de Z900 het gemakkelijk maken controle.
Zoals veel legendarische Kawasaki 900cc-klasse In-Line Four-machines (Z1, GPz900R, Ninja ZX-9R),
het pakket van de Z900 levert een sublieme balans tussen kracht en handling - ideaal voor een Supernaked-model. * Sugomi beschrijft de belangrijkste prestatie- en stylingelementen van Kawasaki’s Z supernaked modellen. Hun prestaties zijn doordrenkt met sugomi; een ritje op een Z supernaked is een viscerale ervaring die de zintuigen prikkelt; tuning van motor en chassis leveren een hoge mate van controle. Sugomi is ook duidelijk in hun scherpe styling, dynamisch gehurkte vorm en duidelijk silhouet.

SUGOMI-PRESTATIES ONTMOETEN

Een subliem evenwicht tussen kracht en handling

Sugomi-prestaties bieden opwinding die toeneemt naarmate het toerental stijgt dat het rijden op de Z900 een diepgewortelde ervaring is. De scherpe respons van de In-Line Four motor is perfect uitgebalanceerd door zijn lichte, wendbare wegligging. Opwindend zonder te zijn

overdreven intimiderend, de combinatie is gewoon subliem.

Spannende viercilinder lijnmotor

Krachtige 948 cm3 vloeistofgekoelde 4-takt Inline Four-motor heeft een snel toeren karakter

en een sterke mid-range hit die sterk naar de rode lijn trekt. Toevoegen aan opwinding van de rijder, een

duidelijke inlaatnoot moedigt u aan om het gas te draaien. Zijdezachte vermogensafgifte

vergemakkelijkt de controle en draagt ​​bij aan het comfort en vertrouwen van de rijder.

Lichtgewicht, wendbaar

Door gebruik te maken van een chassis dat uit lichtgewicht componenten bestaat, weegt de Z900

210 kg - zelfs na het opruimen van Euro 4. Het lichtgewicht trellisframe en de achterbrug waren de sleutel tot de behendige bediening van de Z900.


Gemakkelijke wendbaarheid

Het lage gewicht en de lage zithoogte van de Z900 (795 mm) dragen beide bij aan de wendbaarheid,
of het nu naast de fiets is, of voetpedalen op een parkeerplaats.
Het eenvoudig te beheren motorrespons en brede stuurhoek vergemakkelijken het manoeuvreren bij lage snelheden verder.

Horizontale Back-Link achtervering

Gekoppelde ophanging zorgt voor een balans tussen sportieve prestaties en rijcomfort.

Assist & slipper koppeling Ergonomie
voor controle

Met het brede, platte stuur en de ontspannen, sportieve rijhouding kan de berijder dat gemakkelijk

maak gebruik van het sportieve potentieel van de Z900 op straat. Iets meer rechtop dan de Z1000

en Z800 biedt de rijpositie een combinatie van controle en comfort die de berijder in staat stelt

geniet van verschillende rijsituaties.

SUGOMI STYLING

De agressieve Z Supernaked-stijl van de Z900 combineert sugomi-designelementen met elegante,
vloeiende carrosserie en een compacte, compacte motor. Eén blik en je bent verliefd.

Agressieve Z-styling

De belangrijkste Sugomi-ontwerpelementen, zoals de gehurkte houding, het laag geplaatste hoofd en de opwaartse beweging staart, geef de Z900 een duidelijk silhouet, waardoor hij direct herkenbaar is als Z Supernaked

Model.
De agressieve Z-stijl van de Z900 is ontworpen om kijkers op het eerste gezicht verliefd te laten worden

aangevuld met een elegante carrosserie die van kop tot staart vloeit, gecombineerd met minimalistisch

dekking in het motorgebied ontworpen om de aandacht te vestigen op zijn functionele schoonheid.
A gecondenseerd uiterlijk benadrukt door slanke, nauwsluitende carrosserie geeft de fiets een licht, wendbaar beeld dat weerspiegelt zijn sportieve prestaties.

Z" LED-achterlicht Als aanvulling op de agressieve Supernaked-styling, licht het scherpe LED-achterlicht van de Z900 op in een “Z” -patroon, wat bijdraagt ​​aan het sportieve imago en de sterke Z-identiteit.

 

MOTOR

Spannende viercilinder lijnmotor

Nieuwe motor, gebaseerd op de Z1000-motor, balanceert opwindende acceleratie met

soepele vermogensafgifte die controle vergemakkelijkt.
De opwinding neemt toe naarmate de toeren toenemen.

* Vloeistofgekoelde DOHC, 16 kleppen, 948 cm3 Inline Four biedt een indrukwekkend vermogen (92,2 kW

(125 PS)) en sterk koppel.

* Boring en slag van 73,4 x 56,0 mm werden gekozen om de gewenste motor te bereiken karakter.

* De vermogensafgifte is vrij lineair, maar de motor draait vanaf ongeveer merkbaar sneller

Vanaf 6000 opm. Een zijdezachte respons van middelhoog toerental zorgt voor een uitstekende rijeigenschappen.

* Downdraft gasklephuizen zorgen ervoor dat inlaatlucht in kortste tijd naar de motor kan stromen

en zo bijdraagt ​​aan hogere prestaties.

* Throttle boring is φ36 mm, gekozen voor de ideale mid-range respons. Sub-throttles zorgen voor een soepele, gevoelige gasrespons.

* Gegoten cilinder biedt een ideale balans tussen gewicht en stijfheid. Het open ontwerp draagt ​​bij aan gewichtsbesparing.

* Het verbinden van doorgangen tussen de cilinders helpt het pompverlies te verminderen en draagt ​​bij aan hoge toerenprestaties.

* Lichtgewicht krukasontwerp draagt ​​bij aan het hoge toeren karakter van de Z900.

* Een secundaire balancer, aangedreven door een versnelling op het 6e web van de krukas, elimineert overtollige trillingen.
Natuurlijk was als onderdeel een zekere mate van motortrilling gewenst van het karakter van de fiets (vibratie draagt ​​bij aan het gevoel van acceleratie), neemt toelineair met tpm), zodat trillingen niet volledig werden geëlimineerd.

* Ontwerp van de motor, hoofddeksels en motorkappen geeft de motor een licht, mechanische look en draagt ​​bij aan het gecondenseerde uiterlijk van de motor.


Verbeterde intakeaantekening
* Na de Z1000 2014-2016 is de Z900 het tweede model dat profiteert van 'geluid' research ”bij het opstellen van de intakeaantekening.
* Vorm van de airbox is ontworpen op basis van akoestische tests uitgevoerd in een geluid kamer.
Onderscheidend van het scherpe, krachtige gehuil van de Z1000, de inlaatnoot van de Z900 is duidelijk en mild.
* De frequentie van de notitie varieert met het motortoerental, wat bijdraagt ​​aan de rij-impact - vooral bij hoog toerental.
* Airbox-inlaat wijst naar boven, waardoor de inlaatnota gemakkelijker te horen is voor de berijder.
* Inlaat trechters van verschillende lengte (50 mm voor het buitenste paar; 150 mm voor het binnenste paar) bieden een balans tussen prestatie en het inlaatgeluid. Het langere binnenste paar dragen bij aan de prestaties bij lage en middelhoge toeren, terwijl het kortere buitenste paar bijdraagt ​​aan de stimulerend intakegeluid

Uitlaatsysteem

* Het uitlaatsysteem heeft een 4-in-1 pre-kamer-in-geluiddemper lay-out. De leidingen en voorkamer zijn verenigd.

* φ35 mm uitlaatkoppen dragen bij aan een hoog toerental en een laag toerental

uitlaatgeluidsniveaus bij inactiviteit.

* Gezamenlijke pijpen die de uitlaat headers verbinden (headers 1-4, 2-3 zijn gekoppeld) dragen hieraan bij

sterker koppel in het middenbereik voor een verbeterd gevoel.

* 5,5 L voorkamer draagt ​​bij aan milieuprestaties, maakt een kleinere mogelijk geluiddemper ontwerp (draagt ​​bij aan massacentralisatie), en draagt ​​bij aan een laag geluidsniveau bij inactief.

* De interne constructie met twee kamers van de geluiddemper draagt ​​ook bij aan de prestaties

de uitlaatnota, met inachtneming van de geluidsnormen.

* Katalysatoren in de collectorpijp dragen bij aan schone emissies en zorgen voor Euro 4 voorschriften zijn gehaald.

* Compact geluiddemperontwerp draagt ​​bij aan het stijlvolle Z-ontwerp. Gebruik van roestvrij staal

materiaal op de eindkap en demperafdekking geeft een hoogwaardig gevoel en draagt ​​bij

naar een ontwerp dat er compact en licht uitziet.

Assist & slipper koppeling

* Assist & Slipper Clutch is ontwikkeld op basis van feedback van race-activiteiten. De koppeling gebruikt twee soorten nokken (een hulpnok en een slofnok), die er twee bieden functies niet beschikbaar op een standaard koppeling.

* Als de motor op een normaal toerental draait, werkt de hulpnok als een zelfservice mechanisme, door de koppelingsnaaf en bedieningsplaat samen te trekken om de koppelingsplaten. Hierdoor kan de totale veerbelasting van de koppeling worden verlaagd, wat resulteert in een lichtere trek van de koppelingshendel bij het bedienen van de koppeling.

* Bij overmatig remmen op de motor - als gevolg van snel terugschakelen (of een onbedoeld terugschakelen) - de slippercam komt in het spel, waardoor de koppelingsnaaf en bedieningsplaat uit elkaar.
Dit verlicht de druk op de koppelingsplaten om het koppel te verminderen en te voorkomen dat de achterband springt en slipt.

 

CHASSIS

Gloednieuw Trellis Frame

Een van de belangrijkste componenten van het lichte gewicht van de nieuwe Z900 (merkbaar zodra de fiets is) opgetild van de zijstandaard), weegt het geheel nieuwe frame slechts 13,5 kg en draagt ​​het aanzienlijk bij aan de lichte, behendige wegligging van de fiets.

* Onderdelen van het stalen trellisframe met hoge treksterkte volgen de ideale pijplijn.
De lijnen van het frame werden zo recht mogelijk gemaakt en wanneer bochten nodig waren hun hoeken werden zo klein mogelijk gemaakt, wat resulteerde in een ontwerp dat zeer goed werkt.

* Frame ontwerp snijdt al het onnodige materiaal af, wat resulteert in een extreem lichtgewicht


frame:
 
het nieuwe frame weegt slechts 13,5 kg, een sleutel tot het lichte, behendige van de nieuwe Z900 behandeling.

* Stijf gemonteerd op vijf punten (voor en achter de cilinderkop, achter de cilinder, aan de boven- en onderkant van de krukkasten), is de motor een zwaar belast onderdeel draagt ​​bij aan het lichte gewicht van het frame en chassis.

* Achterbrug van geëxtrudeerd aluminium weegt slechts 3,9 kg, wat bijdraagt ​​aan een laag onafgeveerd gewicht, gewicht, wat op zijn beurt bijdraagt ​​aan het lichte, behendige gebruik van de fiets.

* Achterframe met dubbele buis draagt ​​bij aan de lage zithoogte van de fiets en is gemakkelijk de grond te bereiken. Het eenvoudige ontwerp gebruikt voornamelijk rechte lijnen en helpt minimaliseren

trillingen overgedragen via het Zadel.

 

Remmen / Wielen / Banden

* Dubbele φ300 mm schijfremmen aan de voorzijde zorgen voor voldoende remkracht.

* Dubbel tegenover elkaar geplaatste 4-zuiger remklauwen bieden een lineaire rem aanraking,

het vergemakkelijken van controle voor zowel nieuwe als ervaren rijders.

* φ250 mm achterste schijfrem biedt voldoende remkracht aan de achterzijde.

* De Z900 is voorzien van een compacte en lichtgewicht ABS-remmen van Nissin.

* Stijlvolle 5-spaaks wielen met sterpatroon dragen bij aan een laag gewicht en een hoge stijfheid.
Ze dragen ook bij aan het lichte uiterlijk van de fiets.

* Laag onafgeveerd gewicht (dankzij onderdelen als de achterbrug en wielen) draagt ​​bij aan de lichte, behendige bediening.

Ergonomie voor controle

Met het brede, platte stuur en de ontspannen, sportieve zithouding kan de berijder gemakkelijk

het sportieve potentieel van de Z900 op straat gebruiken. Iets meer rechtop dan de Z1000

en Z800 biedt de rijpositie een combinatie van controle en comfort die de berijder in staat stelt

tegenieten van verschillende rijsituaties.

Brede stuurhoek van 33 ° maakt manoeuvreren op lage snelheid mogelijk.

* Brandstoftank is smal aan de achterkant, waardoor rijders de fiets gemakkelijk met hun knieën kunnen vastgrijpen .

Dankzij de lage zithoogte en het slanke algehele ontwerp van de Z900, is het gemakkelijk om beide       

voeten stevig op de grond te houden wanneer men stopt.
Dankzij de zithoogte van 795 mm kunnen een groot aantal rijders vol vertrouwen van de Z900 genieten.

* Het smalle frame en de motor creëren een smal totaalpakket, waardoor de rijder zijn of haar knieën en voeten dicht bij elkaar houden.

* Het sportieve zadel biedt een brede zithoek voor goed rijcomfort. Het zadel is slanker

aan de voorkant, wat het bereik van de berijder op de grond vergemakkelijkt. Het Zadel kan worden verwijderd zonder gereedschap en biedt gemakkelijke toegang tot de batterij, zekeringkast en gereedschapsset.

* Stuur is voorzien van op rubber gemonteerde stuuruiteinden om trillingen te dempen.

* Zowel de koppeling als remhendels zijn 5-voudig verstelbaar, geschikt voor verschillende handmaten voor meer comfort.
* Voetsteunen voor bestuurder en passagier zijn voorzien van rubberen pads om de overgedragen trillingen te verminderen door de voeten.
* Rider-voetsteunen hebben ook gewichten aan de onderkant, waardoor trillingen verder worden gedempt, evenals rubberen hielbeschermers.

Agressieve Z-styling De belangrijkste Sugomi-ontwerpelementen, zoals de gehurkte houding, het laag geplaatste voorzijde en de opwaartse  tail, geef de Z900 een duidelijk silhouet, waardoor hij direct herkenbaar is als Z Supernaked model. De agressieve Z-stijl van de Z900 is ontworpen om kijkers op het eerste gezicht verliefd te laten worden aangevuld met een elegante carrosserie die van kop tot staart vloeit, gecombineerd met minimalistisch dekking in het motorgebied ontworpen om de aandacht te vestigen op zijn functionele schoonheid.

 

Een gecontroleerd uiterlijk benadrukt door slanke, nauwsluitende carrosserie geeft de fiets een licht, wendbaar beeld dat weerspiegelt zijn sportieve prestaties.
* Vergelijkbaar met de Z1000, de agressieve helling van de koplampkap, die is geplaatst zo laag mogelijk, is een verlenging van de lijn die vanaf de bovenkant van de tank naar beneden loopt, het creëren van het beeld van een gehurkt roofdier dat klaar is om in actie te komen.
* Compacte voorkap herbergt een dubbele lampkoplamp met enkele positielamp. De koplamp en motorkap zijn zo laag en dicht mogelijk bij de motorfiets geplaatst, en draagt ​​bij aan het gecondenseerde uiterlijk van de fiets.
* Scherpe meterdeksel draagt ​​bij aan de agressieve Z-styling.
* Scherpe richtingaanwijzers voor en achter vullen de agressieve Z-styling aan.
* Elegant gevormde brandstoftank draagt ​​bij aan de agressieve Z-styling, terwijl hij benadrukt de fiets ziet er slank en licht uit.
* Het tankdeksel heeft geen zichtbare bouten. Het stijlvolle ontwerp draagt ​​ook bij aan het gewicht besparingen.
* Onderkappen hebben een uniform ontwerp waardoor ze eruitzien als onderdeel van de motor. Ze benadrukken de functionele schoonheid van de motor en dragen bij tot de condensatie, mechanische look.
* Stijlvolle passagierszadel vormt een aanvulling op de elegante motorkap. Opbergruimte onder het zadelbiedt ruimte voor kleine items.
* Bagagehaken zijn ingebouwd in de voetsteunen van de passagiersvoet, wat handige bevestigingspunten biedt.
* Binnenspatbord verenigd met de kettingkast helpt de onderkant van de staartkap te houden schoon en draagt ​​bij aan de agressieve Z-styling.

 

Visueel aantrekkelijke multifunctionele instrumenten

* Gestapeld instrumentenpaneel heeft een gemakkelijk af te lezen lay-out. Analoge stijl toerenteller heeft een versnellingspositie-indicator in het midden en zit bovenop een multifunctioneel LCD-scherm.

* Gear positie-indicator verhoogt de schakelprecisie en het vertrouwen, terwijl ook de kredietverlening aan het sportieve imago van de Z900.

* Toerenteller biedt drie selecteerbare weergavemodi, waardoor rijders hun kunnen afstemmen instrumentatie die bij hun voorkeur past en een visueel element aan het rijden toevoegt genot.

* De toerenteller doet ook dienst als opklapindicator en knippert met het ingestelde toerental. De Rijder kan de opschakel timing instellen tussen 5.000 en 11.000 min-1 in stappen van 500  De schakel indicatorfunctie kan ook worden uitgeschakeld.

* LCD-scherm heeft een negatieve weergave (witte letters op een zwarte achtergrond), toe te voegen

aan het sportieve, moderne uiterlijk van het instrumentenpaneel.

* Naast de digitale snelheidsmeter en versnellingsindicator, displayfuncties omvatten: kilometerteller, dubbele dagtellers, resterende actieradius, huidige en gemiddelde brandstof verbruik, buitentemperatuur, koelvloeistoftemperatuur, klok en de zuinige rijden Indicator.

* De zuinige rij-indicator verschijnt op het LCD-scherm om gunstig aan te geven brandstofverbruik. Aandacht besteden aan omstandigheden die ertoe leiden dat het merkteken kan verschijnen rijders helpen om hun brandstofefficiëntie te maximaliseren. Deze handige functie is altijd actief, hoewel om effectief te zijn, moet de berijder voorzichtig rijden: minder dan 6.000 opm. en minder dan 25% gas geven.

* Haarlijnafwerking op de wijzerplaat van de toerenteller en panelen in koolstofvezelstijl dragen bij aan hoogwaardige aanrakingen.

* Een gevarenschakelaar bevindt zich op het linker stuur.

Talrijke accessoires

Met een aantal originele accessoires van Kawasaki kunnen rijders de Z900's verder verbeteren scherpe, sportieve looks of bieden extra comfort of gemak voor lange ritten. (Beschikbaar accessoires verschillen per markt.)

* De cover voor één zadel is een aanvulling op de compacte achterkap en verbetert de elegantie van de fiets lijnen.

* ERGO-FIT hoge stoel verhoogt de zithoogte met 20 mm, wat het rijcomfort verhoogt voor langere rijders. Het zadel is uitgevoerd in tweekleurig leer en heeft een ingeslagen Kawasaki-logo.

* Langere meterafdekking (kuipruitje) biedt een mate van windbescherming en draagt ​​bij aan het sportieve uiterlijk.

* Andere beschikbare accessoires zijn onder meer: ​​tanktas, DC-uitlaat, radiatorscherm, schuifregelaars, motorkapringen, vooras schuiven, tankpad en kniebeschermers.

* Alle accessoires zijn vastgeschroefd (d.w.z. er is geen wijziging aan de carrosserie vereist).

 

Nu de verschillen tussen de jaargangen  zoals wijzigingen, kleuren en prijzen.

ZR900-AHF 2017 Model zonder ABS Systeem.
ZR900-BHF 2017 Model met het ABS Systeem.
Geleverd in de kleuren :
1- Pearl Mystic Gray / Metallic Flat Spark Black.

2- Metallic Flat Spark Black / Metallic Spark Black.

3- Candy Lime Green / Metallic Spark Black. 

Verkocht voor 9.999,- in alle kleuren.
De Performance kit bestaat dit jaar uit een Akrapovic uitlaat,
Carbon hitteschild, windscherm (smoke),  Buddyseat cover in kleur en een tankpad. Voor 899 extra. Het A model (zonder ABS) is hier niet verkocht

ZR900-AJF 2018 Model zonder ABS Systeem.
ZR900-BJF 2018 Model met het ABS Systeem.
Geleverd in de kleuren :
1- Pearl Mystic Gray / Metallic Flat Spark Black.

2- Flat Ebony / Metallic Spark Black.

3- Candy Lime Green / Metallic Spark Black. 

4- Candy Persimmon Red / Metallic Spark Black. 

Verkocht voor 9.999,- in alle kleuren.
Kawasaki heeft nu ook een 70kW uitvoering. Voor rijders met een A2 rijbewijs.
Deze is dit jaar in de kleurstellingen van 1 t/m 3 verkrijgbaar. En werd ook verkocht voor 9.999,-
Performance model kit bestaat dit jaar uit een Akrapovic uitlaat, Carbon hitteschild, smoke windscherm. Buddyseat cover in kleur en tank pad. Voor 1.099,- extra.

Het A model (zonder ABS) is hier niet verkocht

 

ZR900-AKF 2019 Model zonder ABS Systeem.
ZR900-BKF 2019 Model met het ABS Systeem.
Geleverd in de kleuren :
1- Metallic Moondust Gray / Ebony.

2- Metallic Flat  Spark Black / Metallic Spark Black.

3- Candy Lime Green / Metallic Matte Graphite Gray. 

4- Pearl Flat Stardust White / Metallic Spark Black. 

Verkocht voor 9.999,- in alle kleuren.
Kawasaki heeft nu ook een 70kW uitvoering. Voor rijders met een A2 rijbewijs.
Deze is dit jaar in de kleurstellingen van 1 t/m 4 verkrijgbaar.
En werd ook verkocht voor 9.999,-
Performance model kit bestaat dit jaar uit een Akrapovic uitllaat, Carbon hitteschild, smoke windscherm. Buddyseat cover in kleur en tankpad. Voor 1.099,- extra.

Het A model (zonder ABS) is hier niet verkocht

Aan het eind van 2019 deed Kawasaki het Performance pakket in de aanbieding.
En de 70kW Modellen werden voor 9.499,- aangeboden

 

Model 2020
De eerste update voor de Z900

Kawasaki introduceert compleet vernieuwde Z900 voor 2020

 

De alom geprezen Kawasaki Z900 is de absolute koning in het Naked segment en wordt voor 2020 geheel vernieuwd. Naast nieuwe looks en vele technische updates krijgt de Z900 een TFT display, Traction Control, diverse Power Modes en LED verlichting rondom.

 

De Z900 is sinds zijn introductie een ongekend succes en staat consequent in de top van bestverkopende Naked bikes vanwege zijn unieke totaalpakket gebaseerd op ‘best in class performance’, een werkelijk fenomenale handling en moderne Sugomi styling. Voor 2020 is de Z900 compleet vernieuwd met onder andere een nieuw design, een vernieuwd frame en aangepaste injectie- en veerinstellingen. Qua uitrusting is de Z900 nog rijker en worden er een groot aantal nieuwe features toegevoegd waaronder; traction Control, geïntegreerde rijmodi, TFT-kleurendisplay, Bluetooth smartphone connectiviteit, volledige led-verlichting en de volgende stap in Kawasaki’s kenmerkende Sugomi styling.

Sensationele prestaties

De krachtige 948cc viercilinder motor met 125 PK en 98,6 Nm aan koppel staat garant voor veel souplesse bij lage toeren, een sensationele acceleratie boven de 7.000 tpm en een verslavend inlaatgeluid.
Dit alles wordt nu ondersteund door Kawasaki's veelgeprezen KTRC-tractiecontrole, twee power modi en de mogelijkheid om te kiezen uit vier verschillende rijdersmodi.
Naast de nieuwe elektronica is er, ook een nieuw uitlaatsysteem toegevoegd.
Dit systeem zorgt niet alleen voor minder emissies maar heeft tevens een nog intenser (donkerder) uitlaatgeluid. Voor 2020 is er tevens weer een 70kW versie beschikbaar voor houders van het A2 rijbewijs.

Connectiviteit

De focus op de rijervaring gaat verder in de cockpit, waar voor het eerst een 10,9 cm breed multifunctioneel ultra modern TFT-kleurendisplay verschijnt met alle essentiële motorinformatie en e-mail/telefoon notificaties. Een nieuwe geïntegreerde Bluetooth chip stelt de rijder in staat om verbinding te maken met de motor via de unieke Kawasaki Rideology App.
Via de app kan informatie over het voertuig worden bekeken zoals resterende hoeveelheid brandstof, de afgelegde afstand en het onderhoudsschema.
Onder het zadel is er plaats voor een USB-aansluiting, slechts één van de vele accessoires welke beschikbaar zijn voor de nieuwe Z900.

Kawasaki Z900, ready to dominate!

 

 

2018 model

2020 model

L x B x H

2.065 x 825 x 1.065 mm

2.070 x 825 x 1.080 mm

Wielbasis

1.450 mm

1.455 mm

Grondspeling

130 mm

145 mm

Zithoogte

795 mm

820 mm

Brandstofcapaciteit

17 liter

17 liter

Rijklaar gewicht

210 kg.

210 kg.

CO2 uitstoot

138 g/km

132 g/km

Brandstofverbruik

5,5 l/100 km

5,7 l/100 km

 

Nu de verschillen tussen de jaargangen  zoals wijzigingen, kleuren en prijzen.


ZR900-FLF 2020
Model met het ABS Systeem.

Geleverd in de kleuren :
1- Metallic Graphite Gray / Metallic Spark Black

2- Candy Lime Green / Metallic Spark Black

3- Pearl Blizzard White / Metallic Spark Black

4- Metallic Spark Black / Metallic Flat Spark Black

Verkocht voor 10.499,- in alle kleuren.
De 70kW uitvoering, deze is dit jaar in de kleurstellingen van 1 t/m 4 verkrijgbaar.  En word verkocht voor 10.199,-
Het Performance model kit bestaat dit jaar uit een Akrapovic uitlaat, Carbon hitteschild, smoke windscherm. Buddyseat cover in kleur en tankpad. Voor 1.199,- extra.

 

ZR900-FLG 2021 Model met het ABS Systeem.

Geleverd in de kleuren :
1- Metallic Graphite Gray / Metallic Spark Black

2- Pearl Blizzard White / Metallic Spark Black 

3- Metallic Spark Black / Metallic Flat Spark Black

Verkocht voor 10.699,- in alle kleuren.
De 70kW uitvoering, deze is dit jaar in de kleurstellingen van 1 t/m 3 verkrijgbaar.  En word verkocht voor 10.399,-
Het Performance model kit bestaat dit jaar uit een Akrapovic uitlaat,  smoke windscherm. Buddyseat cover in kleur en tankpad. Voor 1.449,- extra.

 

De 70 kW uitvoering.

Voor de rijders die maximaal 35kW aan vermogen mogen hebben, in verband met het A2 rijbewijs heeft Kawasaki een aantal modellen aangepast voor deze regelgeving.
Zo mogen deze modellenniet meer dan 70kW bij de standaard uitvoering hebben.
Kawasaki heeft speciaal een serie aangepaste (70kW) Z900 geproduceerd.
De eerste serie werd in 2018 aangeboden.

 

Deze 2018 serie kreeg de model naam ZR900-DJF en deze serie is voorzien van het ABS systeem.

Deze 2019 serie kreeg de model naam ZR900-DKF en deze serie is voorzien van het ABS systeem

Deze 2020 serie kreeg de model naam ZR900-HHF en deze serie is voorzien van het ABS systeem

Deze 2021 serie kreeg de model naam ZR900-HJF en deze serie is voorzien van het ABS systeem

 

Optimaal afgesteld op maximaal 70kW vermogen in overeenstemming met huidige regelgeving, kan deze versie van de Z900 aangepast worden naar 35kW om te voldoen aan de beperkingen voor het A2 rijbewijs en daarin eveneens tegemoet te komen aan de behoeften van motorrijscholen.
De aanpassing naar 35kW wordt uitgevoerd door een erkend Kawasaki dealer middels de bestaande ECU van de motor.
Deze handeling is gemakkelijk uit te voeren en tevens weer snel ongedaan te maken.
Zo is het mogelijk om de motor terug naar 70kW te zetten via een kort bezoek aan de erkende dealer welke daarbij de vermogensaanpassing van de specifieke motor in het administratiesysteem zal updaten.

De uiterlijke verschillen tussen het 70kW Model en de open versie zijn:
volgens een eigenaar (familie van mij)

Het mindere vermogen,
Dunnere uitlaatbochten,
Kleppen deksel in aluminium kleur. 

Sticker onder het zadel van 35kW

Bij het 2020 model zijn de kleppendeksels in dezelfde kleur als het open model, de dunnere uitlaatbochten bleven

Tot zover.

Deel via: